07.06.2024

Kontaktní osoba pro Noc kostelů: Petr Vít

Návaznost na dopravu:

Ke kostelu Nejsvětější Trojice na Střekově se dostanete:

MHD trolejbus č. 60 a 62 ze zastávky: Divadlo; Malá Hradební; Hlavní nádraží Ústí nad Labem.

Směr Karla IV. přes Kamenný Vrch – výstupní stanice: Novosedlické náměstí (cca. 14 min. 7- 9 zastávek)

MHD autobus č. 9 od střekovského nádraží ČD: výstupní stanice MHD V Zeleni nebo Novosedlické náměstí.

Pešky (trasa č.1) ze střekovského nádraží ČD je to ke kostelu Nejsvětější Trojice 1,1 km asi 20 minut.

Vlevo od budovy nádraží přejít po lávce nad nástupištěm do ulice Dobrovského. Pořád nahoru do ulice Karla IV. Tam zahnout doleva. Po levé ruce Šafaříkovo náměstí, jít dále ulicí Karla IV. až k zastávce MHD V Zeleni. Zahnou doleva do ulice Rozkošná. Kostel je vidět před vámi na kopci.

Pešky (trasa č.2) ze střekovského nádraží ČD je to ke kostelu Nejsvětější Trojice 1,7 km asi 25 minut.

Vpravo od budovy nádraží ulicí Železničářská kolem Penny Marketu rovně pod železniční most Děčínskou ulicí. Na křižovatce zahnout doprava do ulice Žukovova. Za železničním přejezdem projít kolem „tukových závodů“ pořád do kopce. Kostel je vidět po levé straně.

Pešky (trasa č.3) od kostela Nanebevzetí Panny Marie v Ústí n./ L. (kostel se šikmou věží) je to ke kostelu Nejsvětější Trojice na Střekově 1,9 km asi 26 minut chůze (min. nadmoř. výška 131 m /max.n.v. 208 m, převýšení 77 m, asi 2300 kroků).

Při východu z kostela se šikmou věží projít vlevo OC Forem do ulice Malá Hradební, tam sejít dolu po schodech směrem ke kruhovému objezdu. Kostel je vidět po levé straně. Přejít řeku Labe po lávce na železničním mostě. Na střekovské straně ulicí Žukovova jdete kolem Činoherního studia a pošty, pořád touto ulicí nahoru kolem „tukových závodů“.

Pravidelné bohoslužby (aktualizováno 18.03.2024)

Ne
8:00 celý rok, každý týden
18:00 celý rok, každý týden
Další bohoslužby v týdnu …
17:00 celý rok, 1x za měsíc, 1. v měsíci, první pátek v měsíci

Novobarokní kostel Nejsvětější Trojice postaven v letech 1901-1903 pro věřící rychle se rozrůstajícího Střekova. Architektem byl Max Loos von Losimfeldt. Stavba měla zkrášlit údolí Labe.     Za druhé světové války kostel velmi utrpěl při bombardování 16.12.1944, kdy bomby dopadly těsně vedle kostela. Farnost se dlouho vzpamatovávala z dopadů války. V průběhu let 1980-1995 byl upraven interiér, opravena střecha a obnovena fasáda kostela. Bohoslužby jsou zde konány pravidelně. Kostel je udržován z darů věřících.